tisdag 19 februari 2013

Med anledning av "tykna" kommentarer

Det uppstod ett visst tumult under Elimination Chamber-tippningen och Bruno, med all rätta, ruttnade och klev av från bloggen. Eftersom det är han som i stort har hållit i hela tippningen, skrivande av frågor, rättande, sammanställande och så alla videoklipp till detta, har det nu kommit grus, eller snarare sagt stenbumlingar in i maskineriet. Bruno har skickat över en sammanställning från den senaste galan till mig men eftersom jag är på väg till Wrestlingpalatset och Malmö i helgen hinner jag inte göra något åt detta. Jag återkommer alltså under nästa vecka med mer besked om vem som vann och så vidare, priserna kommer självklart att skickas ut.

Om det blir någon fortsättningen på tippningen kan jag ärligt inte svara på nu men jag kan i alla fall säga så mycket att jag inte har någon helst möjlighet att göra något liknande som Bruno gjort, tiden räcker helt enkelt inte till. Om jag har lust till att fortsätta med resterande delen av bloggen är också en annan fråga, men det återkommer jag också om. Då jag ska till SWS i Malmö och GBGW i Göteborg helgen därpå så kan ni vara säkra på att intresset för wrestlingen fortfarande finns kvar, det kommer att bli två legendariska galor, men om intresset för bloggen finns kvar kan bara framtiden sia om.

Nu vet ni alla hur det ligger till och för de som totalt missat debaklet föreslår jag att ni går in och läser kommentarerna på Elimination Chamber-tippklippet. Det är än en gång en kommentar från Electrico som knappt är läsbart som fått igång det hela. Vi, Bruno i detta fall, gick in och tillrättavisade och då har Kim96 något emot för hur det gjordes och det lät han oss veta i ett inlägg. Vad dessa herrar inte riktigt förstått är att vi gjort detta för att vi tycker att det är roligt, vi har lagt ned en massa tid och pengar, konstant sponsrat med egna priser (självklart betalt ur egen ficka) och kämpat för att göra något roligt för alla våra wrestlingvänner i Sverige. Vi har bitvis skällt, bitvis strukit medhårs och ett otal gånger försökt förklara för alla hur vi vill att man kommenterar men det har inte riktigt gått in. Trots detta har vi låtit de ibland patetiska försöken till att göra sig förstådda passera förbi men nu är det som sagt nog. Vi har ingen som helst anledning att ta en massa skit från folk som inte kan följa givna spelregler, vi klarar oss bra utan det. För övrigt mår vi ganska bra, och det tänker vi fortsätta med.

Med den vänligaste,
Trent

PS. Nedan finner ni mitt svar från kommentarssektionen om intresse finnes för detta.

"Då ska väl jag ta och blanda mig i denna diskussion, som egentligen inte är en diskussion. Kim96, och nu går jag rakt på sak, det är inte OK att skriva "ledan i de shild", vi har ingen aning om vem det är! Vi kan inte, och vill inte, hålla på och tyda folks inlägg, klarar man inte av att skriva så att det går att tyda och läsa så får man faktiskt ta hjälp av någon, eller alternativt låta bli. Självklart blir Bruno irriterad och arg, det är en sak att lista ut vem "ciena" är, det är en annan sak att försöka förstå vem som är ledare i The Shield eftersom det aldrig uttalats hos WWE. Bruno går då in och talar om vad han tycker, och det gör han rätt i, samt ger konkreta tips på hur man kan göra. Då kommer du, Kim96, in och försvarar Electrico och lägger så att säga skulden på Bruno som kämpar utav bara den för att tippningen ska hållas igång. Jag säger som man sa förr i tiden, skäms på sig! Och när du dessutom i nästa inlägg anklagar Bruno för att vara "tyken" tycker jag att du gått för långt. Bruno är mycket irriterad och har meddelat mig att han hoppar av, jag förstår honom. Varför ska han behöva ta skit när han gör något väldigt bra för många wrestlingintresserade här på bloggen? Han väljer alltså att istället kliva åt sidan och njuta av wrestlingen istället, tack vare dina "tykna" inlägg. Jag kommer självklart försöka övertala honom att fortsätta men hur det blir med det får vi se och om jag fortsätter själv får vi då också se men jag betvivlar detta eftersom jag inte har tiden till att sköta tippningen. Vi återkommer om detta. Fram till dess vill jag absolut inte se några förklaringar eller förlåt eller vad som helst från Kim96/Electrico för då kan jag garantera att det inte blir något mer. Det enda jag har att säga är, skärp till er, ska vi fortsätta med detta så se till att posta ordentliga inlägg eller gör inget alls. Det här är inte en skola där vi lär ut hur man formulerar sig/stavar, det här är en blogg som vi driver för att vi gillar wrestling men ska det komma en massa skit från folk så klarar vi oss bra utan.
Trent"


YES! YES! YES! or NO! NO! NO! Only time can tell.

23 kommentarer:

  1. jag vet inte vad jag ska skriva i bland för att jag kan inte skriva rett med nått ord. för sen klagar ni men då blir jag lite ledsen när ni inte för står vad jag skriver. för då tycker jag att jag inte kan visa vad jag menar för nåt. jag mig det känns som att jag har för låtar min mask framför 1000 människor som min fiender har vunnit och jag måste ta va den. men jag menar att jag blir inte glad för att jag inte kan skriva rett. nästa gån ska jag för söka tippa bättre och jag ska inte vara elak i mot er. hoppas att ni för står mig HÄLSA ELECTRICO FÖR LÅT MIG HELA VÄDEN

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas att Trent lyckas övertala Bruno att komma tillbaka till bloggen för tippningen ger ett extra spännings moment. Om inte ska ni ha ett stort tack grabbar för ni har gjort mitt wrestling intresse större! Med vänlig hälsning, Jerry the king

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen ni vill behålla bloggen alltid kul att titta på era klipp. Förstår att ni blir förbannade ni lägger ner massor av er fritid på detta och det uppskattar vi.

    SvaraRadera
  4. Tackar Bruno och Trent för ett fantastiska jobb med bloggen tyvärr hann jag bara följa er i ca 1 1/2 år , men de har varit en fantastisk tid med mycket skratt och trevliga klipp.

    Kommer sakna er men förstår er till 100% , regler är till att följa och bloggen tar mer tid än vi kan förstå.

    /Cena Sucks

    SvaraRadera
    Svar
    1. bra skrivit för låt mig john cena skucks

      Radera
  5. jag håller med jerry the kimg och hfiberg att ni är dom som leger mest tid på klippen. och att svara på frågor och kommentarer. men jag trodde aldrig att det skulle bli så här. det som har hänt kan man inte göra not åt men jag tycker att vi tar det lugnt och seger för låt hela blogen det va mitt fel. och nu får skriva elaka saker om mig bruno och trent och blogen. men kan ni för låta mig för vad som har hänt undrar Electrico. med hjärta och härl av ELECRITCO SNELASTE ORD HA DET SÅ BRA HÄLSAR ELECTRICO till!!!! hela blogen ochså. Bruno för låt mig kom till backa hälsar Electrico bruno kom till baka kom till baka för låt hela värden och blogen

    skriv vad ni tycker om mig allt som är elakt eller om ni håller med mig med nåt ha det bra Bruno och Trent hälsar ELECTRICO

    SvaraRadera
  6. Va i h-vete? Man är borta nån månader och ni har slutat både på Eurosport och nu med bloggandet också?

    Snälla sluta inte! Ni är bäst grabbar!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Grumble nuförsvann allt jag skrivit dumma google. TYPISKT

    Vad är det som händer...?? Inte kan Bruno sluta nu. Har ju följt han sen 90 talet när han kommenterade med Hoa Hoa. Kommer sakna hans filmer och hans sarkastiska chargong :) Nu
    hoppas jag att TRENT lyckas övertala Bruno. Kämpa TRENT KÄMPA.

    Tippningen och alla reportage och intervjuer från
    Svenska Galor är grymt roliga och intressanta. Sen får man inte glömma era nyheter. Saker som är bra att veta om allt so har med wrestling och göra. Det kommer man sakna :/ Inte kan ni sluta med det nuuu grrrrrrr. Först förlorade vi era röster från Eurosport, skall ni försvinna från oss från denna blog också för några stolpskott beter sig illa inte bra inte bra. ärlden går under nu banne mig. Ajaj.....Nu får ni ta liten paus sen komma tillbaks starkare en nånsin. Så vi kan få en tippning till Wrestlemania. Bryr mig inte om vinster bara att ha tippningen ger ju en extra charm till alla galor man sitter ju och heja som en tok på brottarna man ogillar för man har tippat på dom ju. Då vill man hellre att dom vinner en som vanliga fall förlora.

    Så kämpa nu grabbar. Men om ni nu lägger ner allt så får man tacka för dessa år. Ni har lyst upp wrestling intreset i vårat kalla land. Det är uppskattat. Trodde inte så många var intresserade av Wrestling men efter följt er så ser man ju att det inte bara jag som gillar det.

    Men ta lite betänketid nu grabbar
    Ni får inte sluta

    mvh
    /lallare2

    SvaraRadera
  9. vad har jag går jag har för stöt hela blogen. jag vet hur mycket tid ni tar hand om frågor och ny heter och era egna pengar är vinster. Så kommer jag och för stör hela blogen vad ska man göra för att reda blogen. Jag har det svårt i skollan att stava men nu har jag lagt så mycket tid för att stavar det rett. och jag det va dumt av mig att sega ledaren i de Shield jag menar roman reigns. För att dom hjälper han med power bomb och han gör alltid det sitt som en ledare gör men det va dumt av mig att skriva. Så och att jag va elak i mot Bruno med meddelandet som du skrev att jag kunde koppi och klistrat in men jag hade inte så mycket tid för jag skulle iväg. Men det andra kan jag håla med att jag skrev men jag vet inte alla namn i wwe jo att sega dom men det är en annan sak att skriva dom när man har en av det svåraste dyslexi. Har jag får veta men det kommer aldrig att gå båt men det skadar inte att träna ändå men. Jag ska för söka inte vara kaxig i gen men Bruno och Trent svara snälla på denna fråga eller det jag har skrivit jag menar men jag. Gillar alla era klipp ni är sälla som fan och roliga som fan. Men en då va för vad det jag har gott så be häver inte straffa alla andra i blogen för låt mig straffa inte hela blogen för det tycker jag men. Jag tycker att jag ska få ett straff för det va mitt fel. Hela blogen bruno och trent kan ni för låta mig för va som har hänt och kan ni det andra i blogen och så göra det för låt mig önskar Electrico.

    och hälsar en bra dag
    önskar Electrico till alla.

    SvaraRadera
  10. Sluta inte med er blogg. ni är helt fantastiska och wrestlingen blir 100% bättre med ert fantastiska jobb och intresset för galorna höjs med er tippning och så vidare.

    /Hamul och Granis

    SvaraRadera
  11. Oh NO NO NO! Beethovens 5a dundrar ur högtalarna, Snojd känner förtvivlan. Han har precis hämtat sig från chocken han fick när han såg Brunos clockwork orange-eska schlagerframträdande sent på söndagskvällen och nu detta!

    Länge leva Bruno och Trent bringers of joy i vintermörkret.

    Snojd, of to the psykolog för att klara detta.

    SvaraRadera
  12. All kärlek till Bruno och Trent, våra "intellectual saviors of the masses" /GS

    SvaraRadera
  13. fy fan vilken galla det va på gbg wrestling jag gillade Aguila Roja hur han av sluttade det va OMG och vilken jävla bra tag match på slutet men dom dansk jävlar jag har allt id hatad damark men va dom fuska de dena gåner men gbg är bettre eller var tycker ni om gallan bruno och trent

    SvaraRadera
  14. Detta är oehört tråkigt att läsa, som Cena Sucks skriver så har man själv bara följt bloggen under en 2 års tid, men den har varigt så underhållande och väldigt givande för oss alla Wrestling fans här i Sverige!

    Hoppas verkligen att detta kommer lösa sig, och att bloggen kommer att fortsätta göra det den alltid har gjort lika bra, alltså att ge oss alla dem bästa wrestling nyheter på weben!

    Och om inte.. Så vill jag ge Bruno och Trent all beröm jag kan för det fantastiska jobb dem har gjort med denna blogg, all tid, priser, underhållning. kreaktivitet, nyheter och tippningen!

    SvaraRadera
  15. detta är det sista meddelandet jag skriver tills ni säger att jag får skriva mer eller fråga nåt men det va kul att vara med och att tippa jag kommer fölga er en då men inte skriva nåt tills jag får det och då vill jag att bege 2 ska sega det ha det bra hälsar Electrico

    SvaraRadera
  16. Det vore mycket tråkigt om denna blogg lades ner. Går in här dagligen och läser och det skulle kännas tomt om det försvann ur mitt liv.
    Hoppas ni väljer att fortsätta.

    SvaraRadera
  17. Har på känn att jag kommer få Trents "skämms på sig"-stämpel men...
    Jag är ärligt talat förvirrad. Min webläsare kanske har klipp bort stora stycken ur denna historia.
    För jag förstår inte det plötsliga som hände pga två oskyldiga inlägg av två olika användare.

    Jag stannar nog där för jag är mer förvirrad än någonsin.

    Efter alla år, efter alla resor, efter alla interjuver, efter alla resor, efter alla orden ni sagt.
    Ni två har hållit mitt rasslingintresse högt och fått mig tvingas till att tippa, tvingas till att kommentera för att NI, Bruno och Trent har gjort det till att JAG SJÄLV tvingar mig till det för att det är så förbenat roligt!
    Ni två är guld värda för ALLT ni gör!
    Och sen så ska bloggen få ta slut för att EN eller kanske TVÅ personer säger något som inte riktigt gillas, inte riktigt föll herrarna i smaken... varför inte bara ignorera dessa inlägg? Jag, som både är admin på spelforum och servrar förstår INGET av det som hänt.(har 5+ år erfarenhet ungefär).
    Det luktar både work och shoot här, men men, jag hoppas jag inte förvärrar situationen.
    Det känns bara förvirrande :S

    Gode Gud, låt detta inlägga läsas på rätt sätt!
    Ingen ställer krav på er, BoT. Ingen kräver något av er. Om något ska vi vara tacksamma för allt ni gjort.
    Det får INTE sluta bara tvärt för att två omyndiga gör er bestörta och arga. Lämnas oss inte!

    xoxoxox Kram och puss!

    SvaraRadera
  18. It's a swerve!

    Bruno kommer tillbaka som Mr. Timmersdala, i mask och allt.
    Mr. Timmersdala kommer förstås förneka att han är herr Bruno. Det är såklart det lilla skägget som kommer att avslöja honom.


    Eller önskar man lite för mycket nu?

    Rock 'til you drop!

    SvaraRadera
  19. Hunter_Hearst_Helmsley21 februari 2013 kl. 17:14

    Om det här är slutet så vill jag tacka Bruno och Trent för allt den tid, energi och ekonomin som lagts ner på bloggen.

    Jag hoppas att detta inte är det bittre slutet men det väljer förstås herrarna sjävla

    SvaraRadera
  20. vore synd om denna blogg försvann..är in och kollar varje dag.
    ofta man fått skratta högt åt vad som lagts upp. nä,låt inte ett fåtal
    förstöra för oss andra som måste få daglig dos av bloggen :)

    SvaraRadera
  21. Oj, här händer det grejer av den mindre bra sorten! Jag hoppas att ni fortsätter Bruno och Trent, för ni är förebilder för oss wrestling-intresserade. Team Hell No kommer inte i närheten av er.(Ville inte jämföra er med Monsters of Funk ;P)
    Självklart ska ingen komma in hit och kritisera era regler, jag skulle också bli irriterad. Hoppas du ändrar dig Bruno och fortsätter med tippningen, ni gör ett kanonjobb.

    SvaraRadera
  22. Seriöst! Vad e de här? Läste lite om vad som hänt och blev väldigt besviken. Hur kan man ifrågasätta och kritisera Bruno!?
    Han e Sveriges wrestlingguru nummer 1!! (förlåt Trent) Tycker att alla ska vara tacksamma för jobbet dessa två lägger ner på bloggen. Man kan ju hoppas att det leder till att någon tv kanal snappar upp dessa genier och börjar sända wrestling. Hoppas verkligen inte att du slutar Bruno. Jag har sagt det förut; Mer wrestling åt svenska folket!!!

    SvaraRadera