onsdag 13 augusti 2014

Inför Summerslam 2014

Hej på er allihop,
Då var det snart dags att tippa SummerSlam. Nu på söndag 17 augusti går galan. Och jag antar att ni alla redan hunnit skaffa WWE Network. Själv skaffade jag det igår och tittade inte alls eftersom jag såg RAW då. Idag har jag faktiskt hunnit med MAIN EVENT och några korta SLAMCITY snuttar. :)

8 matcher klara för SummerSlam just nu (och det blir antagligen inga fler).

WWE World Heavyweight Championship JOHN CENA vs BROCK LESNAR
(Jag tror att Lesnar kommer att bli ny champ.) 60%
Räkna med att frågan om vem som är Champion efter galan kommer att bli en följdfråga.

WWE Intercontinental Championship THE MIZ vs DOLPH ZIGGLER
(Jag tror att Miz behåller titeln.) 80%
Räkna med att frågan om vem som är Champion efter galan kommer att bli en följdfråga.

WWE Divas Championship AJ LEE vs PAIGE
(Jag hoppas att AJ behåller titeln.) 65%
Räkna med att frågan om vem som är Champion efter galan kommer att bli en följdfråga.

BRIE BELLA vs STEPHANIE McMAHON
(Känns svårtippad, just nu håller jag Brie som favorit.) 55%
Följdfråga: Kommer Nikki Bella eller Triple H att skickas bort från ringside av domaren?

CHRIS JERICHO vs BRAY WYATT
(Wyatt vinner, trots (eller tack vare) att Erick Rowan och Luke Harper är bannade från ringside.) 95%
Följdfråga: Kommer det att bli någon outside interference i matchen?

ROMAN REIGNS vs RANDY ORTON
(Svårtippat. Reigns tar nog returen istället. Orton vinner.) 60%
Följdfråga: Kommer Kane att komma ut under matchens gång?

DEAN AMBROSE vs SETH ROLLINS
(Jag gillar inte Lumberjack-matcher. Tror på Rollins.) 70%
Följdfråga: Vem åker först ut till The Lumberjacks?

JACK SWAGGER vs RUSEV
(Eftersom detta inte kommer att räknas som en vanlig förlust vinner Swagger.) 85%
Följdfråga: Kommer vi att få se en Accolade eller en Patriot Lock efter matchen?

8 matcher och 8 följdfrågor. På storgalor har vi 20 frågor så här är ytterligare 4 möjliga frågor.
Kommer något bord krossas under galans gång?
Vilken match kommer att inleda galan?
Kommer Seth Rollins att casha in MITB-kontraktet?
Hur många utav de 8 annonserade matcherna kommer INTE att avgöras på pinfall?

Och slutligen här kommer en fråga till er:
Har ni någon annan följdfråga eller extrafråga som ni tycker ska med? Det kan mycket väl bli så att jag byter ut en eller flera när jag väl gör klippet på fredag. Har ni något förslag så skicka det så att jag har det senast på fredag 15:00.

Lycka till?
Bruno.

 

 

13 kommentarer:

  1. Tack för informationen Bruno :)

    1. Nämd tre brottare som är utanför i Lumberjack-matchen mellan Ambrose och Rollins.
    2. Vem ger sig först på någon av Ambrose eller Rollins när någon av dem åker ur ringen?

    SvaraRadera
  2. Prenumererade precis på Network, men jag får bara liveströmmen att fungera, inte VOD-arkivet. Irriterande.

    En extrafråga kunde vara Lumberjackmatchen, om någon NXT-brottare dyker upp där, till exempel.

    SvaraRadera
  3. Gött att ni tar upp de, några frågor angående detta, är det Euro man betalar i eller USD? och vilket alternativ är bäst att ta 9.99/månaden - 6 månaders bindningstid, eller. 12.99 månaden och man kan avbryta när som helst? och sen fattar ja jag inte vadå bill me monthly? skickar dom hem en räkning månadsvis då eller? och varför e de så dyrt om dom bara skickar en räkning 59.94! tacksam för svar, är hel tänd på detta om de e 100% säkert/tryggt och bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag betalde i dollar (och fick enligt kvittot ett momstillägg på runt en dollar, men jag har inte kollat om jag faktiskt betalat det). Du kan antingen betala för ett halvår på en gång, eller betala en gång i månaden, det dras från det kredit-/betalkort du har angivit. Om din bank tar ut en avgift per korttransaktion (inte så vanligt i Sverige) så kan det vara värt att betala ett halvår i taget, annars antagligen inte (det beror på om växelkursen går upp eller ned).

      Betalar du 12,99 kan du säga upp efter en månad, och kanske betala 12,99 igen för att se Royal Rumble i januari. Prisvärt om du bara tittar ibland.

      Radera
  4. 1 månad: Avbryt när du vill = betala 12.99 US Dollar
    6 månader: Bindningstid 6 månader betala 9,99 US Dollar en gång i månaden = bill me monthly skicka alltså räkning en gång i månaden.
    Eller så betalar man för alla 6 månaderna vid teckning av abbonemanget = 6x9,99 = 59,94 US Dollar.

    SvaraRadera
  5. Ok, tusen tack. du kan inte rekommendera någon av alternativen? såg att dom höjde nu 12.99 ligger på 16.24 nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju mer prisvärt att ta ett halvår på en gång om man har råd med det.
      Kan även lägga till att på priset för 6 månader lades en extra avgift. Tax = Skatt på 15 dollar totalsumma för 6 månader blev därmed 74,92 US Dollar.
      Kan vara samma sak för dom som tar en månad. 12,99 upp till 16,24

      Radera
  6. Hoppas tippningen kommer upp idag annars vet jag inte om jag hinner tippa drar till norrland idag där uppe har jag noll täckning...Men kanske kan sno någons Wifi vem vet,,,,Men vore trisst att missa en tippning det blir nog min första sen jag börja tippa....mvh lallare2

    SvaraRadera
  7. Hej,

    kul initiativ att vi kan påverka frågorna!

    Är inne på samma frågor som Granis. Kankse kunde man lägga till en fråga ifall Daniel Bryan kommer att dyka upp i Stephanie/Brie Bella matchen?

    Ska inte missa tippingen denna gång!!!

    /Big Poppa

    SvaraRadera
  8. 1 Lesnar
    2 Lesnar
    3 Riegnes
    4 Ja
    5 Ambrose
    6 ambrose
    7 Miz
    8 Miz
    9 whyatt
    10 ja
    11 rusev
    12 ja
    13 aj
    14 aj
    15 brie
    16 ja
    17 ja
    18 ja
    19 aj paige
    20 3
    21 jhm

    SvaraRadera
  9. Nafmo: Har du Adblocker? Om ja: stäng av den för wwe.com så kan du se klipp från arkivet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar definitivt ha ett samband. Jag har försökt hitta en lista över vilka domäner jag ska vitlista, men inte riktigt lyckats ännu. Men slår jag av fungerar det helt klart bättre…

      Imponerad över kvaliteten. Just tittat på Summerslam, och det har fungerat helt prickfritt (bara ett litet hack i strömmen, men det kan ha varit mitt nätverk). Synd bara att vi ligger såpass fel i tidszon att klockan nu är fem på morgonen…

      Radera
  10. Jag ber om ursäkt för förseningen men hade helt glömt bort tippningen hoppas detta inte blir för sent då jag inte tror att det är någon födel att tippa så här dags! Iallfall om detta nu räknas så är detta min rad.

    1. Brock Lesnar.
    2. Brock Lesnar.
    3. Roman Reigns.
    4. Nej.
    5. Dean Ambrose.
    6. Seth Rollins.
    7. Dolph Ziggler.
    8. Dolph Ziggler.
    9. Bray Wyatt.
    10. Ja.
    11. Jack Swagger.
    12. Nej.
    13. AJ.
    14. AJ.
    15. Brie Bella.
    16. Ja.
    17. Nej.
    18. Ja
    19. AJ vs Paige.
    20. 7.
    21. J.

    SvaraRadera