torsdag 28 januari 2016

WWE Royal Rumble Resultat och kommentar

Facit Royal Rumble 2016
1.      DEAN AMBROSE (70%)
2.      KALISTO (30%)
3.      KALISTO (23%)
4.      CHARLOTTE (65%)
5.      CHARLOTTE (88%)
6.      THE NEW DAY (74%)
7.      THE NEW DAY (82%)
8.      XAVIER WOODS (84%)
9.      MARK HENRY & JACK SWAGGER (32%)
10.   TRIPLE H (25%) (Ytterligare 23% hade honom i andraval eller tredjeval)
Ut sist: AMBROSE
13. TRIPLE H, DEAN AMBROSE, ROMAN REIGNS och SHEAMUS
14. BRAUN STROWMAN och ROMAN REIGNS (Båda eliminerade 5 st var) (62%)
15. ÅTTA (De var åtta man inne i ringen ett antal gånger. Första gången var när Titus O’Neil klev in som nr 11. Sista gången var när hela familjen Wyatt eliminerade Brock Lesnar. Ett flertal gånger var de nio aktiva i matchen, men då var inte alla inne i ringen. Reigns var ju backstage nästan 25 minuter av matchen.)

De extra 0,5 poängen gick alltså till de 23% som hade prickat in Kalisto på fråga 3.

Stort grattis till Erik Strömstedt som i sin första tippning går och vinner. Och ett jättestort TACK! till alla 57 som tippade årets första gala. Nästa tippning är WWE Fastlane som går 21 februari.

1
Erik Strömstedt
9,5
2
Rahm97
8,7
3
Billion$Princess
8,5
4
WWE Alex pappa
7,8
5
Skarpen
7,1
6
anna76
7,1
7
Sir Stefan
7,0
8
Peter Larsson
6,7
9
Mr A
6,6
10
Perra the madman
6,3
11
Methusalem
6,1
12
micke74
6,0
13
hfriberg
5,9
14
John Nord
5,7
15
WWE Alex
5,7
16
GermanSuplex
5,6
17
Törnen
5,4
18
Fia
5,4
19
Dr. Holmberg
5,3
20
Gotobbe
5,2
21
Equlizer
5,1
22
Daniel Johansson
5,0
23
Ludvig Borga
4,7
24
Nafmo
4,7
25
Ric Flairs v benskydd
4,7
26
Filig
4,6
27
Jerrys dotter
4,4
28
Big Poppa Pump
4,3
29
jaaa66
4,1
30
Kim96
4,1
31
Frolle
4,0
32
Heavy Metal
3,9
33
Ricky S-Shabbro
3,9
34
nofatpat
3,9
35
Sociologi
3,9
36
Ludvig Nilsson
3,9
37
MrKorson
3,7
38
Jerka
3,7
39
Seth Ollie
3,7
40
Bruno
3,6
41
The Model
3,6
42
Trent
3,4
43
Crille Kross
3,2
44
TheBoyWonder
3,2
45
Goatface37
3,2
46
Vänern
3,0
47
Zvarri28
2,9
48
Bempa
2,8
49
Gochristel
2,8
50
Jerry the king
2,7
51
Necrovore
2,6
52
DEFAULT
2,5
53
Manda panda
2,5
54
Marcuz
2,5
55
Cena Sucks Fru
2,0
56
Manderville
2,0
57
Jerrys fru
1,9
58
Cena Sucks
1,7


Nytt för i år är att jag kommer att avrunda uppåt när jag ger DEFAULT poäng. Med 57 deltagare blir det 6:e underifrån, istället för 5:e, som avgör Defaultpoängen. På RR gjorde det ingen skillnad.
Och till er som vann. Ni kommer att få ett mejl från Bruno och om ni vill ha pris, svara på det!


VAD VAR DET SOM GICK FEL/RÄTT PÅ ROYAL RUMBLE?


Tag Team Fatal-4-Way match om 2 platser i Royal Rumble-matchen
The DUDLEY BOYZ vs MARK HENRY & JACK SWAGGER vs DAMIEN SANDOW & DARREN YOUNG vs The ASCENSION

Här tippade jag att Dudleys skulle vinna eftersom de är de enda man egentligen ser på RAW och SD. Jag trodde också att de skulle kunna få till några roliga spots. Jag hade gärna sett Bubba Ray ropa ”D-Von, Bring the Tables!” när D-Von kom in. Han hade kunnat ställt upp ett bord utanför som Bubba (eller någon annan) slängt ut någon igenom.

WWE valde att låta Mark Henry & Jack Swagger vinna. De var mitt självklara andraval eftersom ryktena om Mark Henrys pensionering är så kraftiga och det här antagligen var hans sista chans att få vara med i en Rumble.

Gjorde WWE rätt? Med tanke på hur lite de väl utnyttjade Henry & Swagger i själva Rumblen sen känns det inte så. De var inte ens inne i en minut – tillsammans!!! Publiken hade helst velat se Damien Sandow som vinnare. Det rätta hade väl kanske då varit att låta Henry och Sandow vinna, vilket var omöjligt eftersom de inte var i samma team. Alltså borde det ha varit The Dudleys!


Last Man Standing om WWE Intercontinental Championship
DEAN AMBROSE vs KEVIN OWENS

Här tippade jag att Ambrose skulle vinna eftersom han nyligen tog titeln ifrån Owens och att Owens inte borde vara inblandad i IC-titeln. Vinst för Ambrose här borde sluta deras fejd. Owens ska upp och bli WWE World Heavyweight Champion och då är det här bältet bara i vägen.

WWE valde att låta Dean Ambrose vinna i en riktigt jäkla bra match. Se den!

Gjorde WWE rätt? Ja.


Tag Team match om WWE Tag Team Championship
The NEW DAY vs The USOS

Här tippade jag att New Day skulle vinna eftersom de givetvis ska hålla sina bälten minst fram till WrestleMania, där jag gärna skulle vilja se dom i en match mot Enzo & Cass eller Jordan & Gable ifrån NXT. Jag tippade att Kofi Kingston skulle stå över matchen för att han inte skulle riskera att bli skadad innan sin årliga Rumblespot. Xavier Woods är ju givetvis det naturliga valet, men här ville jag chansa och få lite bonuspoäng. Vinna 0,6 eller förlora 0,1.

WWE valde att låta New Day vinna och Xavier Woods stå över.

Gjorde WWE rätt? Ja.


Singles match om WWE United States Championship
ALBERTO DEL RIO vs KALISTO

Här tippade jag att Del Rio skulle vinna eftersom de precis låtit titeln hoppa fram och tillbaka mellan dessa två. Dessutom så är Sin Cara snart tillbaka efter sin axelskada som inte var så allvarlig som befarat. Därför trodde jag att Lucha Dragons skulle återförenas och där är ju bara en extratitel i vägen.

WWE valde att låta Kalisto vinna och bli ny US Champion.

Gjorde WWE rätt? Kanske det, men i sådana fall gjorde de väldigt mycket fel i veckan när de lät Kalisto förlora tillbaka titeln till Del Rio. Det här har inte hjälpt US-titeln ett smack, snarare tvärtom.


Singles match om WWE Divas Championship
CHARLOTTE vs BECKY LYNCH

Här hade jag tippat att Becky skulle vinna, men inte ta titeln ifrån Charlotte eftersom jag förväntat mig att Sasha Banks skulle bli den som tog den ifrån Charlotte på WrestleMania. Min gissning grundade sig på att Flair på något sätt skulle få Charlotte diskad så att hon kunde behålla sin titel.

WWE valde att låta Charlotte vinna. Efteråt kom sen Sasha Banks ut och gjorde en Bank Statement på Charlotte.

Gjorde WWE rätt? Även om jag inte hade rätt i min tippning så är jag ändå nöjd eftersom Charlotte fortfarande är mästarinna. Jag gissade på att Charlotte skulle diskas, vilket hon borde ha blivit när pappa Ric Flair slängde sin kavaj över huvudet på Becky. Men att domarna dömer som krattor i wrestling är något man får vara beredd på. Att Sasha dök upp efter matchen är också något jag är nöjd med. Frågan är om det blir en Triple Threat på Fastlane där även Becky får en chans till.


Royal Rumble match om WWE World Heavyweight Championship
ROMAN REIGNS, RUSEV, AJ STYLES, TYLER BREEZE, CURTIS AXEL, CHRIS JERICHO, KANE, GOLDUST, RYBACK, KOFI KINGSTON, TITUS O’NEIL, R-TRUTH, LUKE HARPER, STARDUST, BIG SHOW, NEVILLE, BRAUN STROWMAN, KEVIN OWENS, DEAN AMBROSE, SAMI ZAYN, ERICK ROWAN, MARK HENRY, BROCK LESNAR, JACK SWAGGER, The MIZ, ALBERTO DEL RIO, BRAY WYATT, DOLPH ZIGGLER, SHEAMUS och TRIPLE H.

Här hade jag tippat Brock Lesnar som segrare. Mest för att alla andra alternativ kändes sämre. Jag trodde inte att WWE skulle våga låta Roman Reigns vinna i år igen och bli utbuad – igen. Jag var inte ens säker på om Triple H skulle vara med. Och om han skulle vara det, varför låta honom bli världsmästare en fjortonde gång? Skulle inte en vinst för Triple H bara begrava resten av brottarna? Fast sånt har ju WWE gjort förr. I brist på andra bra kandidater satte jag Reigns som andraval baserat på att WWE ibland kan vara väldigt dumma och Triple H som ett tredjeval eftersom han var storfavorit ute på alla wrestlingsidor på nätet. De enda andra 2 som skulle kunna vara möjliga vinnare tog jag bort av andra orsaker. Det vore idioti att låta Daniel Bryan vara med i samma match som Roman Reigns så därför skulle han aldrig dyka upp. Och Bray Wyatt hade fått sett alldeles för stark ut den senaste tiden för att vara en trolig vinnare.
Jag tippade Reigns som den som skulle slänga ut flest eftersom han hade störst möjlighet när han fick börja och jag hade räknat med att han skulle vara med till de fyra sista.
Som The Final Four hade jag Lesnar, Reigns, HHH och Wyatt. En ganska feg tippning med fyra vinnarkandidater.

WWE valde att låta Triple H vinna. Förutom honom var Reigns, Sheamus och Dean Ambrose med i The Final Four.

Gjorde WWE rätt? Här skulle jag direkt vilja svara NEJ! Men samtidigt så vet jag inte om det var så jättefel i alla fall. Det var tur att de inte lät Reigns vinna, vilket hade kunnat krossa honom.
Det blev ingen som slängde ut speciellt många. Reigns och Braun Strowman fick båda ihop 5 stycken. Att sedan Sheamus och Ambrose var med bland de sista fyra har jag väl inga invändningar emot. Jag kan tycka att det var konstigt att Lesnar inte hoppade in och eliminerade Wyatt efter att Harper, Rowan och Strowman eliminerat honom fast de själva inte längre var kvar i matchen.
Det var heller inte speciellt många överraskningar. Triple H var storfavorit och vann. Att AJ Styles dök upp var det väl ingen förutom kommentatorerna som blev överraskad över. De enda två jag missat när jag skrev upp 50 namn som ni kunde gissa på i Rumblen var Dean Ambrose och Kevin Owens. Som sagt, inte mycket till överraskningar.


Som avslutning har jag tre frågor till er:
1.      Vill du ha ett påminnelsemail när det är dags för tippning?
2.      Hur tyckte du att det var att skicka in raden via mail istället för att lämna en kommentar?
3.      Tycker du att WWE gjorde rätt med Royal Rumble?


13 kommentarer:

  1. Underbart bruno! king of Wrestling! med dina spåningar underbart o läsa. jag tycker att Ambrose - Owens va jättebra, även Kallisto - Del rio. New day - The Usos helt ok. Såg aldrig Fatal 4 way matchen. men Brud matchen o själva Rumblen va ingen höjdare. Tycker att dom gjorde en helt ok gala trots alla skador "som man måste ha i åtanke"!. Tippade typ som du Bruno o delar även de mesta du skrivit. Tycker dock att de blir inte kul att spara på titeln till WM. och även nu Intercontinenttalaren. eftersom de blir Brockan-Reigns-Ambrose på fastlane. Men förstår inte riktigt, blir de ingen gala i Mars då? Nä gillar inte att hålla på titlar, gillar en running champion även om de hade blivit samma om Lesnar hade vunnit. men hellre han än Triple H.
    fråga 1.Nej tack, kollar alltid bloggen
    fråga 2.Tycker de funkade kanon bra!
    fråga 3.Nej de tycker jag inte, men kan förstå pågrund av alla skador

    SvaraRadera
  2. 1 ja det hade varit trevlig men inte nödvändigt
    2. dit gick bra
    3. hade velat se någon mer legend eller någon till nxt kille annars är jag mycket nöjd med hela galan, bästa galan hittils för i år :-P

    SvaraRadera
  3. 1. Tror jag har hyfsad koll på när galorna är, kollar in här ganska ofta så jag tror inte jag behöver ett påminnemsemejl.
    2. Tycker det är bättre att mejla in raden.
    3. Var osäker på huruvida HHH skulle vara med i rumblen eller om han skulle dyka upp och dra ut Reigns ur ringen.
    Jag ville absolut inte att Reigns skulle vinna, men tippade på honom ändå eftersom WWE är så jävla dumma i huvudet att de mycket väl kunde ha lagt Reigns som vinnare.
    Som det blev nu, att HHH vann, är bättre än att Reigns vann.

    Jag trodde till 100 procent att det skulle bli en Harlem Heat-återförening i Rumblen. Har inte Stevie Ray signat ett legendskontrakt med WWE?

    SvaraRadera
  4. Hej,

    alltid trevligt med mejl ; )
    och sedan funkade det bra med att skicka in sin rad via mail.

    Fegade ur och tippade inte HHH, trots att allt pekade på att han skulle vinna. Hoppades väl att han skulle kosta Reigns titeln, eller skapa lite eat inför deras match på WM. Nu blev det lite tråkigt med HHH som världsmästare och att Reigns är 3-faldig mästare efter WM - blir lite inflation i titlar på kort tid.

    Lite snaba titelbyten på US-titeln också...

    Känns dock som att man nog får vänta något år åtminstone innan det blir en världsmästar-push för Ownes, om det nu bli någon. Vince verkar ju gilla Reigs, Strowman etc, och inte Owens, AJ mfl, då de inte passar in i hans storleksmall.

    /Big Poppa

    SvaraRadera
  5. 1. Påminnelsemail är alltid bra att få men är inte nödvändig
    2.Mailtippning passade mig fint, sen att min chansning gick totalt åt pepparn är en annan sak :)

    3.Jag kan tycka royal rumble match blev riktigt lyckad och sevärd. Kul med AJ Styles och Triple H i ringen. Sen ville jag inte se brock lesnar eller roman reings som vinnare av royal rumble matchen.

    SvaraRadera
  6. Kalkontippning av mig!!
    1. Alltid roligt att få mail av Bruno
    2. Mailtippning var bättre för mig och min familj! Då kunde vi tippa samtidigt alla!
    3. Inte en av de bästa royal rumblels jag sett, hade nog trott på en överraskande seger men hade nog snarare hoppats på AMbrose än att HHH skulle vinna!

    Med vänlig hälsning, Jerry the king

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jerry the king Lawler, från Linköping månne?

      Radera
    2. Jerry the king Lawler, som plockat lösviktsgodis på coop forum i Nyköping månne?

      Radera
  7. 1. Ja, tack gärna!

    2. E-post fungerade mycket bättre än inmatningsformuläret på bloggen för min del. Fortsätt gärna med det!

    3. Jag var ganska besviken efter att ha klivit upp mitt i natten och sett Survivor Series direkt, men när jag klev upp kvart i fyra för att se rumble-matchen så var jag inte det. Jag tycker det var lite synd att de hajpade Reigns så mycket som de gjorde, jag tycker han behöver bygga sin egen image utan att "alla" runt omkring gör det åt honom. Det började ju gå lite åt rätt håll i slutet av 2015, det är synd om de ska förstöra det.

    Att Triple H fick bli mästare var väl ett av de minst dåliga alternativen. Alla de stora namnen är ju skadade, och Reigns kan inte ta titeln på ett trovärdigt sätt i den matchen. Jag hade gärna sett en comeback av Daniel Bryan, men så blev det inte. Annars är det väl bara Lesnar som kan bära titeln trovärdigt just nu, och där behövde de ju ta till fulspel på Wrestlemania för att få honom att bli av med titeln.

    Jag ser i alla fall fram till Wrestlemania, det verkar som det kan bli ganska bra. Jag ska dit och se det på plats, och även om min stora favorit (Cesaro) är skadad så tror jag det finns potential till att det kan bli bra.

    Tack för allt jobb med tippningen! Det uppskattas verkligen!

    (Förresten, är det fler än jag som brukade följa wrestlingen på tysk TV på slutet av 1990-talet när Sky krypterat och TV3 slutat sända? Jag fick en flashback nu när de la ut Royal Rumble med tyska kommentatorer på Network. Riktigt kul att höra Carsten Schaefer igen...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä ja följde bara Bruno och Hoa Hoa och om de e nån som har massa avsnitt så skicka gärna till mig, jag har ett gäng men har sett dom nu typ 50 ggr och vill ha gärna fler.så skicka så e ni snälla!

      Radera
  8. Hej alla glada.

    Nyss sätt RR. Helt okej enligt mig men har inte följt wwe så hårt sen wrestlemania. Bara dragit dom flesta galorna men inte så varit borta från wwe ett bra tag kan man säga. Tycker det är ganska tidskrävande att hänga med hela tiden och man tröttnar till o från. Men till topic.

    Varför buade publiken ut Reigns? Jag hade för mig att han var väldans populär tillsammans med Ambrose. Vart var Rollins? Är han en av alla som är skadade? Läst mig till att Cena o Bryant bl.a. ska vara det men inget om Rollins.

    Sen är det inte lite tröttsamt med Kofis alla olika sätt att överleva Rumblen på? Gått lite inflation i dåliga påhitt.

    En av mina favoriter sen jag följde det som mest var/är Bray Wyatt. Bra wrestler och bra på micken (till skillnad från Reigns). Men han verkar aldrig riktigt få chansen, varför är det så tro? Eller har jag bara missat det då jag inte sett så mycket senaste året.

    Det var allt från mig denna gången.

    // Jesper

    SvaraRadera
  9. 1. Vill du ha ett påminnelsemail när det är dags för tippning?
    JA! Av det enkla skälet att jag missat ett par tippningar pga att jag faktiskt glömt.

    2. Hur tyckte du att det var att skicka in raden via mail istället för att lämna en kommentar?
    Inga problem alls då jag alltid gör raden i notes e.dyl och sen klistrar in den. Om jag gör det som kommentar eller via mail spelar ingen som helst roll. Är den här varienten enklare för dig, kör på!

    3. Tycker du att WWE gjorde rätt med Royal Rumble?
    NEJ! Finns ingen logik att HHH ska ha bältet, han är inte tillräckligt hatad för att få över Raigns på Mania (det är ingen). Att Raigns inte vann var iaf rätt beslut men Brock hade varit bättre då han ÄR största stjärnan. Bray eller Dean hade varit ännu bättre men det där med att bygga upp nya ME-killar är ju inte WWE's bästa gren...

    SvaraRadera