lördag 28 december 2013

Is this the end of the blog as we know it?

Har domedagen kommit till bloggen, har Ragnarök startat, är helt enkelt bloggen på väg att gå under? Mina damer och herrar, ladies and germs, alla ni som följt denna eminenta blogg, räkningens tid har kommit! Nu är det dags att skilja agnarna från vetet, det är nu du kan kliva fram likt en Rambo, en Terminator, en räddare i nöden, det är nu du kan göra skillnad på blogg eller inte! Hur gör du då för att fortsätta ha nöjet av att tippa, titta på nyheter och allt annat som de två giganterna Bruno och Trent slänger ut i tid och otid. Ja, gå in på klippet nedan, se och lyssna och följ instruktionerna om du vill se något mer. Är det så att det Bruno och Trent önskar är för jobbigt, ja, då är det så och vi kan alla sätta oss lugnt tillbaka och se på den tomma skärmen. Gör din plikt, the blog needs you!

 

 

49 kommentarer:

  1. Jag skickade precis med mig och frugan, hoppas att det kom fram. Är dålig på det teknologiska i samhället...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte det dök upp hos Bruno, han mejlar och gnäller till mig! Snälla, ordna till det så jag slipper honom!

      Radera
  2. Får väl dra till elgiganten och köpa mig en Iphone i morgon eller en telefon som kan mera saker än att ringa och sms:a med som min nuvarande telefon bara kan.

    SvaraRadera
  3. Lägg ner skiten
    M v h Missnöjd med B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske kan vara mer tydlig varför, och mindre anonym! Man kan ju alltid välja att inte titta om vi skulle fortsätta och om vi nu skulle fortsätta så vore det bra att veta vad som är skit så att man kan fundera på om något skall ändras. På något sätt har ju du tittat på "skiten" så någonstans måste det ha funnits en anledning till att titta. Men med det sagt, någon fortsättning utlovas ändå inte så du kan nog spara in en del på pappret, kanske :)

      Radera
    2. Haters finns överallt, sällan de har några konkreta argument med sig utan bara försöker irritera. Det är lätt att vara stor och tuff när man är anonym bakom skärmen, BLÄ säger jag!!

      Radera
  4. Bra klipp Trent

    SvaraRadera
  5. Jag måste säga att även jag som följt er från första början och även hjälpt till med material tröttnar på att titta på bloggen när det bara är en massa gnäll hela tiden.
    Tror att en positivare syn hade varit roligare för många att titta på och då menar jag inte överdrivet positivt utan bara skippa gnället och var som ni var i början.
    Att börja kräva en massa från tittarna kommer inte att funka i längden och är det så att ni letar orsaker till att lägga ner bloggen är det fel att ge de som tittar skulden.
    Det känns som att ni eller någon av er tröttnat på att göra bloggen och om det nu är så är det bättre att säga det rätt ut än att dra ut på det och göra det till en pina både för er själva och oss som tittar.

    Känner ni att ni inte vill eller orkar fortsätta så kanske det finns folk som vill hjälpa er med material eller tom ta över bloggen i värsta fall, men i så fall måste ni vara öppna och erkänna det och inte bara lägga ner bloggen pang bom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du menar kräva saker från sina tittare som let's say, WWE gör? Tjat om Twitter, Tout, Facebook yada yada konstant.. och så många miljoner gör det också. Jag tycker personligen inte att ett litet mobilkameraklipp på 5-10sekunder är ett särskilt svårt krav men det kanske bara är jag...

      ser det bara som en kul grej, dom vill se vilka vi är och lära känna oss som bryr oss mer.

      Radera
    2. Jag har sagt det innan och jag säger det igen.
      Man ska inte jämföra WWE med svensk wrestling.
      Sen har ju WWE en helt annan mängd publik än vad bloggen har så att jämföra är bara dumt.
      Nu menade jag inte 5-10 sek klippen i sig.
      Vill folk vara med så visst men att hota om att lägga ner känns bara fel.

      Radera
    3. Jag tror att de flesta som skriver här följer WWE och inte svensk wrestling särskilt intensivt om det är det du menar. Nej att jämföra dem sida vid sida går ju inte.

      Jag tycker det var en kul grej iallafall och dom har ju pratat om detta länge nu, blir mer personligt såhär särskilt om nu bruno skulle klippa ihop det sen, vilken röra :P

      Radera
    4. Det beror på hur man tar det Pagge Paggelito, vår mellanösternkorrespondent! Är du orolig att du inte ska vinna flera resor :)? Sanningen är väl att vi funderat på att lägga ned under en längre tid och vad som görs nu är snarare en inventering över hur många det finns som verkligen är intresserade och samtidigt få lära känna vår "publik" lite. Är det några som verkligen visar att de gillar det här, och har lite humor, då blir det ju betydligt roligare att fortsätta. Jag har bara sett ett, av de två klipp som kommit in, och det var hur kul som helst, vilket jag tror att alla andra också kommer att tycka när de får se det. Så var inte blyga, bjud på er själva, det är roligt!

      Radera
  6. Hoppas vårat klipp kom fram :)

    God fortsättning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kom fram, och det var skitroligt :)

      Radera
  7. Så nu har jag skickat in ett klipp hoppas det funkar :)

    SvaraRadera
  8. Mitt är också skickat, fast det blev för stort, dumt att filma i full HD kanske :P

    SvaraRadera
  9. Har precis slungat iväg mitt bidrag också!

    Förresten, vet inte om det sas nånstans och jag i så fall inte uppfattade det, men kommer klippen publiceras på bloggen eller håller ni dem för er själva? Hade varit trevligt att se ansiktena bakom användarnamnen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade tänkt visa upp det på bloggen :)

      Radera
  10. Hej Trent! Jag och min dotter skickade in två klipp på annandagen har de kommit fram? Annars får vi skicka igen! Med vänlig hälsning, Jerry the king

    SvaraRadera
  11. skickade klipp på annandagen.

    SvaraRadera
  12. Hej! jag har tyvärr ingen sån mobil, så kan bara skriva. Från min sida gillar jag denna bloggen skarpt, går in varje dag och kollar om de kommit in nåt och kommenterar. Har spridit ut bloggen på Facebook och andra sidor, även sagt till familjen o vänner att joina oss här, denna roliga o lilla familj.Förstår absolut att de både tar tid och kraft att ta hand om bloggen, så ni kanske ska anpassa den mer efter er än att anpassa den för oss. Jag begär inte ett klipp om dagen, utan jag är tacksam för allt ni lägger upp.

    SvaraRadera
  13. Då har jag också skickat en liten hälsning. Inte det bästa jag gjort, men det får duga.

    SvaraRadera
  14. Mr Bruno Arvidsson29 december 2013 kl. 03:22

    Jag har fått klipp ifrån wwe alex 11 och pappa, hockeywrestling, Trent, Skarpen, Kristoffer, Ola Westin, arre01, The Shockmaster och Pulverizer.

    Om någon annan skickat kontrollera då att ert mail gått iväg eller om ni verkligen skickat det till rätt adress.
    brunoa@telia.com Missa inte a före @. :)

    Runt 20:00 kommer jag att tala om utifall jag fått ännu fler fantastiska bidrag.

    SvaraRadera
  15. Mr Bruno Arvidsson29 december 2013 kl. 05:14

    OK, nu har jag kommit ifatt och läst alla kommentarer. Några svar från min sida också då. Men först vill jag bara tala om för Gotobbe och Jerry the king att era bidrag inte dykt upp. Jag gillade också Cena Sucks kommentar om att han skulle åka till Elgiganten för att köpa sig en telefon. DET är att visa engagemang. :) Och för er som inte har möjlighet (eller råd att köpa ny telefon) tackar vi givetvis för kommentarer.

    Kommentaren om att ”Lägga ner skiten” undertecknad med ”Missnöjd med B” har ju Trent redan svarat på så den kan jag väl släppa. Få se nu vilka var jag elak mot i totaltabell-klippet som borde vara missnöjda med mig? :)

    Vad vill jag då svara på egentligen? Jo, Pagges kommentar (som var riktigt bra skriven, konstruktiv och tydlig).
    1. "…tröttnar på att titta på bloggen när det bara är en massa gnäll hela tiden."
    Jag håller med, det är en jävla massa gnäll från vår sida. Men försök att förstå; vi lägger ner mycket tid (av fri vilja), vi tycker att det är kul och vi vill gärna fortsätta. Varför gnäller vi då? Jo, om du har offrat en helg och gjort något du är väldigt nöjd med och sen bara får runt 50 personer som tittar på det och kanske 3 kommentarer (där en av dom frågar när resultatet för tippningen eller nyheterna dyker upp) då känns det kanske inte som om ditt engagemang för wrestlingen är så uppskattat som du tror. Vi har i och för sig alltid haft många kommentarer kontra antal läsare om man jämför med andra bloggar. Men med tanke på att kommentarer är vår enda lön för mödan så kommer vi att fortsätta gnälla om detta. Om vi gnäller så går alltid kommenterandet upp en kort stund.
    2. "… då menar jag inte överdrivet positivt utan bara skippa gnället och var som ni var i början."
    Vi har ALLTID gnällt på bloggen, det är våran grej. Gnäller vi inte på varandra så gnäller vi på er. I början (oktober 2010) när vi var på Eurosport hade vi stadigt runt 300-350 unika tittare i veckan. Siffran gick varken upp eller ner. Vi tappade ständigt och fick ständigt nya besökare. DÅ hade vi sändningarna på Eurosport där vi kunde locka nya personer till bloggen. Vi gnällde på kommentarer där folk frågade om saker som de lätt kunde kolla upp själva. Vi gnällde på Ravenman. Vi gnällde på cheferna som inte visade något intresse för vad vi gjorde för dom.

    fortsättning följer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mr Bruno Arvidsson29 december 2013 kl. 05:16

      ... fortsättningen...

      3. "… och är det så att ni letar orsaker till att lägga ner bloggen är det fel att ge de som tittar skulden."
      Givetvis är det ju de som INTE tittar som vi ger skulden. Men dessa personer kommer vi inte åt. Nej, så enda chansen är då att ge sig på de få stackare vi har kvar. ;) Allvarligt så för att få arbetet vi lägger ner att kännas mer värt försöker vi istället att engagera ER (vi har kvar) i bloggen. De senaste tippningarna har jag slängt med frågor där jag frågat efter era åsikter. Det har varit ett rent nöje att läsa era svar. Och det här med de korta film-klippen är ännu ett sätt att få med folk i det vi gör. Givetvis respekterar vi att alla inte vill vara med. Men är det verkligen så att ingen vill varför ska vi då fortsätta. Jag och Trent kan ju då lika gärna ringa till varandra och snacka lite wrestling för oss själva. NI är en del av bloggen och utan ER är VI ingenting. Är det så att vi bara har 30 läsare, men att alla 30 är engagerade så kan jag tycka att en fortsättning är på sin plats.
      4. "… och inte bara lägga ner bloggen pang bom."
      Det är väl precis det vi INTE gör. Det ska sägas att bloggen har ALDRIG varit så nära att läggas ner som nu. Visserligen la Eurosport ner oss två gånger, men ingen av dessa var beslutet vårt. Första gången gjorde vi livräddning genom en gemensam YouTube-kanal och andra gången förflyttade vi oss hit. DET ÄR INTE SÅ ATT VI VILL LÄGGA NER BLOGGEN, men ofta känns det inte som om det är värt det vi gör. En sur kommentar (typ Lägg ner skiten) kräver minst det 10-dubbla för att inte få oss på dåligt humör. Och gudarna ska veta och vi båda tjockisar kan bli på dåligt humör. Personliga påhopp (typ, Missnöjd med B) är väl de tråkigaste. Oftast kan man bara släppa dom, men man är inte mer än människa. Jag hoppade själv av bloggen (ett par månader?) efter en sur kommentar som jag bra trött läste på morgonen på väg till jobbet efter att jag suttit uppe en bra bit in på natten och ordnat med tippningen. Att lägga ner bloggen ”pang bom” är väl det som Eurosport gjorde, vi har snackat om att eventuellt lägga ner vid årsskiftet i ett halvårs tid. VARKEN JAG ELLER TRENT VILL LÄGGA NER BLOGGEN, men försök att förstå oss…

      Som du ser Pagge håller jag med dej om nästan allt, fast lite mer tvärtom. Och som avslutning vill jag citera en (i dessa kretsar) känd tjockis: "Se det positiva i detta Pagge, inte det negativa. Vi vill på detta sätt få flera engagerade och ju fler vi är tillsammans, ju gladare vi bli!".

      Radera
    2. Sura kommentarer får man räkna med i vilket forum man än skriver tyvärr. Tänk på stackars modebloggerskor, Hur många gånger blir dom kallade hora eller tjockis smalis eller diva?

      Nej skaka av er sånt för det är ju inget annat än ren bullshit och det vet vi alla.

      Nakenchocken var lite sisådär men annars så ;)

      Radera
  16. Hunter_Hearst_Helmsley29 december 2013 kl. 05:27

    Nu har jag skickat iväg en liten video. Kommer bli kanon!

    Ciaaaaooo

    SvaraRadera
  17. Jag ser gärna mer svensk wrestling, men varför är det så lite från Stockholm Wrestling bara Malmö och Göteborg hela tiden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av den enkla anledningen att SWS och GBGW hjälper till lite med resa/boende. Om STHLM Wrestling skulle göra det så skulle vi nog också kunna tänka oss att vara på plats. :)
      T

      Radera
  18. Vill gärna ha kvar Bloggen är tyvärr inte en person som gillar o vara med på film men skriver gärna. Har tyvärr varit jäkligt mycket nu så knappt hunnit titta på era underbara klipp. Jag och frun gillar era klipp och vill som sagt inte att ni ska försvinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör ett klipp där du visar upp lite Zumba och hota med att du tar över bloggen om dom lägger ner. Detta borde få dom att fortsätta, för inte ens Trent och Bruno är så taskiga mot svenska folket så att dom utsätter oss för detta.
      Med vänlig hälsning Ade

      Radera
  19. Blev nog inte mycket till köp på elgiganten i dag tyvärr, var beställningsvara på de flesta telefonerna efter mellandagsrean men ska se om jag kan fixa de på något annat vis.

    SvaraRadera
  20. Nu har jag försökt skicka på alla möjliga och omöjliga sätt.... Hoppas att något dimper ner i din inkorg....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mr Bruno Arvidsson29 december 2013 kl. 10:34

      Hrrm... du har ett mail från mig...

      Radera
    2. Du har ett mail från mig...

      Radera
  21. Mr Bruno Arvidsson29 december 2013 kl. 11:01

    Sist hade jag fått klipp ifrån wwe alex 11 och pappa, hockeywrestling, Trent, Skarpen, Kristoffer, Ola Westin, arre01, The Shockmaster och Pulverizer.

    Nu har jag även fått från RatedRSuperstar00, Jerry the king, Jerrys fru, Jerrys dotter, Manda panda, Jerka, Hunter Hearst Helmsley, Gochristel och Gotobbe.

    Stort TACK till alla er!

    Om någon annan skickat kontrollera då att ert mail gått iväg eller om ni verkligen skickat det till rätt adress.
    brunoa@telia.com Missa inte a före @. :)

    Jag slänger upp en kommentar imorgon runt 9-10 om jag fått in fler filmer.

    SvaraRadera
  22. Mr Bruno Arvidsson30 december 2013 kl. 00:54

    God morgon. Nu har jag även fått en film ifrån Goatface. Tackar! Om någon mer tänkt att skicka en film försök då att hinna få iväg den innan 1500 idag för någonstans där tänker jag försöka få ihop klippet.

    SvaraRadera
  23. Jobbar på ett klipp. Hoppas få klart det till lunch (måste bara samla ihop filmteamet)...
    /Big Poppa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skickat! ( och inget öga är torrt - vilka rollprestationer!)

      /Big Poppa

      Radera
  24. Men det va då otroligt vad kort tid man fick på sig! Kan ju inte "hovra" som Trent runt julbordet här på bloggen, släkt och löst folk springer runt i huset hela veckan ju!

    Vänta bruntosaurus, klipp kommer... Pinsamt ett och ni ska veta att det är en STOR uppoffring att visa sitt anlete offentligt. Hoppas det är väl värt detta...

    //werd

    SvaraRadera
  25. hej killar jag tycker att bloggen ska vara kvar och jag kommer inte göra ett klipp
    för jag är Electrico och ha en mask men vet inte vilken mask jag ska ha på mig då om jag måste göra ett klipp till er sen är jag inte den bästa på tekniken med dator och sånt men jag vill att bloggen ska vara klatt och mon jag skulle göra ett klipp so skulle jag göra det med kim96

    SvaraRadera
  26. Mr Bruno Arvidsson30 december 2013 kl. 08:44

    Sådär, då var man äntligen hemma och kan börja på klippet. Ser att även Big Poppa Pump, werd och Ludvig Nilsson skickat in filmer. Tackar!

    SvaraRadera
  27. Tack för ett bra klipp! Jag har nu precis titta igenom de senaste klippen. Stort tack för nyheterna och tippnings resultatet, man gjorde ett fram steg när det gäller tippningen:) Nu såg jag att man även skulle göra ett klipp på sig själv och skicka till dig Bruno innan kl 15 idag! Jag vet att det är sent men jag gör ett ändå så ni se vem jag är:) HOPPAS VÄRKLIGEN BLOGGEN ÖVERLEVER!!!! NI HAR GJORT ETT KANON JOBB

    // Kane81

    SvaraRadera
  28. Ett klipp sänt! Hoppas det gör nytta även fast det kom väldigt sent...

    Hoppas hoppas verkligen att bloggen blir kvar!!

    SvaraRadera
  29. Har tyvärr inte haft tillgång till klippen senaste veckan pga datahaveri, men hoppas att ni fortsätter med bloggen och självklart kan jag skicka in ett klipp om det behövs. Tiden har ju redan gått ut men skickar en snutt ändå imorgon.

    SvaraRadera
  30. Vart bort rest så missade detta om att göra en film om sig själv.- Så lite sent nurå....... :(

    SvaraRadera
  31. Oj då har verkligen missat en massa saker nu när man varit på julledigt och nyårsledigt så inte bra att jag inte kunde göra något videoklipp till er. :( hoppas ni fortsätter med denna underbara blogg :)

    Till alla som gnäller hit och dit om hur bloggen ska skötas så har jag bara en kommentar till : Tror inte någon i hela världen kan göra en bättre wrestling blogg än Bruno och Trent :)

    sen är de alltid kul med lite gästspel av Ade och Pagge :) Hoppas de kommer fler klipp från er också :)

    SvaraRadera
  32. Samma här med jul- och nyårsledigheter. Men nu har jag filmat ett litet klipp, och det kommer att gå iväg alldeles strax.. :-)

    God fortsättning!

    SvaraRadera