fredag 27 januari 2023

WWE Royal Rumble 2023 Tippningstråden

Bättre sent än aldrig, eller, kanske inte det! Det är den tiden på året, ni vet, den där, ja, alltså, det är dags för årets första WWE-gala, den där då de slänger en massa folk över topprepet och den som alla vet ska vinna faktiskt vinner, typ! Vilket i sin tur gör att tippningen inte blir så spännande. Därför har vi, era absoluta favoriter i hela världen, de som ni skulle kunna sälja era barn, fruar, män och mödrar bara för att få umgås med skapat en ny sorts tippning som vi kommer köra i hela... eller vänta, åtminstone denna gala. Blir det någon fortsättning på den? Ja, det vet inte ni utan det är utfallet som bestämmer det. Så hur gör man då för att delta i denna monumentalt dumma idé? Ja, man går in på länken nedan och så läser man. Skulle man inte förstå eller har man några frågor går det utmärkt att skriva till Sebbe på Swewrestling. Vi har ingen aning om han kan svara på frågorna, oddsen på att han skulle förstå dem är ganska låga men man vet ju aldrig. Så, lycka till och vi ses och hörs igen till en annan gala, kanske!

KLICKA PÅ DENNA TEXT FÖR ATT KOMMA TILL TÄVLINGSFRÅGORNA



9 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Snälla kom tillbaka, med ny energi och låt tippningen bli som den va, de som gjorde att de var kul att kolla på alla galor igen, om ni inte har gnistan som behövs, ta hjälp av folk Facebook. Vi kan ju bli ett gäng som hjälper varandra med frågor och sånt varje gång och att nån bara slänger upp de här. Vi är ju en wrestling familj och då ska man hålla ihop, sen om man är 20 eller 100 personer spelar ingen roll. Vi behöver inga priser eller något, priset är att komma 1a varje år. De räcker, nu samarbetar vi och håller ihop, annars dör vi tillsammans!

    SvaraRadera
  3. Jag är för dålig på att ens komma ihåg att tippa, så att hålla i nån tippning är tveksamt och jag svarade nej.
    MEN... Jag tänkte nog hitta på något till Wrestlemania. Ni får hålla utkik om mer info.

    SvaraRadera
  4. För er som undrar så har Bruno och Trent tippat så här:

    Bruno
    1. ROMAN REIGNS
    2. BIANCA BELAIR
    3. BRAY WYATT
    4. CODY RHODES
    5. NAOMI

    Trent
    1. ROMAN REIGNS
    2. ALEXA BLISS eller Ingen
    3. BRAY WYATT
    4. CODY RHODES
    5. RHEA RIPLEY

    Med 46 inlämnade rader skulle vinst för
    REIGNS ge 2 poäng (Owens 16)
    BIANCA ge 2 poäng (Alexa 4)
    WYATT ge 2 poäng (Knight 6)
    RHODES ge 3 poäng (Zayn 5, övriga minst 23)
    RHEA ge 2 poäng (Becky 12, övriga minst 16)
    Poängen ändras för varje ny rad som lämnas in och Deadline är om ca 90 minuter.

    SvaraRadera
  5. För att förklara lite om varför jag ledsnat...

    Förra året (2022) testade jag att lämna in en rad under annat namn varje gala 1 minut innan Deadline. Jag valde inga resultat själv utan tippade alltid det resultat som flest andra svarat på alla frågor. Alltså rena favoritsvar. Skittråkiga rader med andra ord.

    När 2022 års tippning var över hade ingen annan tippare fler poäng än denna tråkiga tippning. Det var ju bara Skarpen (som förklarades som segrare) som fick ihop lika många poäng. Den här tråkraden tippade under namnet Kossan.

    Jag ser det här som ett bevis på att tippningen är helt ointressant. WWE är så förutsägbart att om man bara tippar som alla andra och ALDRIG chansar så vinner man. Hur kul är det? Poängräkningen för den här galan är bara ett test för att se om folk chansar lite mer och att tråktippning inte belönas. Gissningsvis så kommer alla 5 som är överlägsna faboriter att vinna så detta experiment ger noll ändå.

    För er som vill fortsätta tippa så har än så länge 3 frivilliga anmält sig. Jag kommer att kontakta alla och sen får vi se om vem eller vilka som tar över. Hur de fortsätter med poängräkning kommer att vara upp till dom.

    Men som sagt, med lite drygt 10 års tippning så lämnar jag över stafettpinnen till någon annan. Jag finner inget nöje i det, men kommer givetvis att fortsätta tippa när tillfällen ges. Vi hörs.

    /Bruno.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår hur du menar i stort. Även om min "tråk tippning" var den sam vann tillslut. Men tror inte att det poängsystem skulle ändra så mycket. Som du själv sa har wwe blivit väldigt lätt gissat. Jag anmälde mig för att det vore synd att tippningen försvan. Trotts, detta

      Radera
    2. Givetvis var det du som vann. Jag vet inte varför jag skrev Skarpen (även om han brukar vara högt upp i resultatet). Jag säger absolut inte att du tippade tråkigt eftersom jag inte har koll på hur du tippade under året. Vad jag säger är att det går lika bra att tippa tråkigt om man vill vinna som att försöka tippa bra. Men som sagt kul att det finns några som är villiga att ta över. Jag och Trent har lite andra idéer (som inte innefattar tippning), men om de blir verklighet återstår att se. :D

      Radera
    3. Tråkigt var det ju i det anseende att det var favoriter. Och wwe överraskar inte mycket längre tyvärr man blir nästan glad dom gångerna det händer.

      Radera
  6. Måste väl säga, att mitt fokus övergår mer på aew det senaste. Tycker det är intesantare för tillfället. Får väl se vad hhh kan göra. Om inte det övergår i saudi arabisk ägarskap som det ser ut

    SvaraRadera